heidikrook.blogg.se

Denna blogg har jag valt att skapa för min egen skull. Jag valde att lösenordsanpassa den för jag inte vet om jag klarar av att världen ska läsa mina innersta tankar än. Det är ändå väldigt känsligt och smått jobbigt att jag låter ett fåtal få chansen att läsa. Det är som en dagbok för att mina tankar jag har ska komma ut, därför kan det bli väldigt rörigt. men det är ju så min hjärna fungerar. Nu har jag valt att våga öppna den för världen. Kanske jag stänger den igen, mmen just nu är detta okej. Har kämpat länge för att inte skämmas och nu är tiden inne!

obehagligt:(

Publicerad 2012-11-28 23:00:51 i Allmänt

När Izabella var två månader hamnade på sjukhus för hon kvävdes nästan i våra kuddfordral. Det var varmt ute, juli månad för fyra år sedan. Izabella somnade och vi bestämde oss för att hon skulle få sova i vår säng, den är ju större än hennes vagga och det blir bättre luft.. Alex la henne i mitten i från kuddarna! efter ca en timme skulle han gå in och hämta.något i sovrummet men han så inte Izabella, så han trodde jag hade henne. Har gick ut till mig och såg att jag inte hade henne, så han gick in i sovrummet och kollade under kuddarna och i en kudde låg hon, på något sätt hade hon väl fått tag i den och rullat in:S Han skrek att vi skulle ringa ambulans för hon gick inte att väcka och hon hade fragma, sånt vitt, runt munnen.. jag försökte få henne att vakna, hällde vatten på henne, skakade henne, men hon ville inte Vakna, när ambulanssen kom vaknade hon och verkade vara okej men vi fick åka in ändå och övernatta! alla var bra! Vincent är förkyld och hostar som man gör med falsk krupp. I dag när vi satt vid köksbordet så hostade han sen kunde ham inte andas, så jsg tog upp honom som jag lärt mig på hlr( hjärt o livräddning, på barn.) lade han knäet och slog framåt med handflatan och då fick än upp slem.. vi gick och la honom och det hände igen när han vaknat så jag ringde 1177 och de tyckte vi skulle åka in. vi åkte in och de gav honom adrealin och koksaltlösning genom inhalator och de lyssnade på hjärtat och lungorna och tog tempen, som var 37,8 .. de skickade hem oss och sa att vi är välkomna åter om det känns som det blir värre! skönt att det finns utbildade barnläkare och tillgång till vården gratis i Sverige. tänk så många länder som inte har det så bra som vi:) godnatt! ska verkligen försöka Nanna kudden:) ps denna fina.mössa fick Vincent av fina Ingela:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Heidi

Försöker att vara en bra mamma till mina två fina barn, Izabella och Vincent. Även en bra sambo till min fina Alexander. Mina intressen är min familj och musik.. sjunger mycket:) jag jobbar i växthus där jag packar ekologiska färska örter, www.swedeponic.se. jag är även där platsombud och skyddsombud.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela